APC Roermond heeft door de jaren heen in samenwerking met opdrachtgevers diverse producten ontwikkeld op het gebied van (gebieds)branding. In de producten worden de positieve, aantrekkelijke elementen van een gebied onder de aandacht gebracht. Hierbij wordt, afhankelijk van de vraag van de opdrachtgever, ingezoomd op recreatie, detailhandel, cultuur/cultureel erfgoed, natuur of de infrastructuur.
Enkele voorbeelden:
Vakantieboek
De vakantieboeken zijn op de scholen, voor de start van de zomervakantie uitgedeeld. Zo kunnen alle kinderen in de zomervakantie de activiteiten en spellen in het boek gaan ontdekken; thuis, op weg naar de vakantiebestemming op de achterbank van de auto, in het vliegtuig of de trein, in de tent of de camper. Het kindervakantieboek bevat spellen en activiteiten voor alle leeftijden uit de onderbouw en bovenbouw van de basisscholen. De activiteiten en spellen in het vakantieboek zijn allemaal gerelateerd aan thema’s uit deze gemeente, zoals de Bronk, carnaval, processies, vakwerkhuizen etc. Naast de kinderen uit de gemeente, die in het boek gestimuleerd worden om alle kerkdorpen van de gemeente te ontdekken, is het boek ook bedoeld voor toeristen.
Spel
Via het spel worden toeristische en recreatieve mogelijkheden van de gemeente letterlijk op de kaart worden gezet. Via de kaartjes die bij het spel worden gebruikt wordt informatie verschaft over de bezienswaardigheden, de landschapselementen, het erfgoed, de streekgastronomie enz.
De spelers van het spel zien hoe de verschillende plaatsen die in het spel bezocht kunnen worden zich geografisch tot elkaar verhouden, er wordt namelijk gebruik gemaakt van de daadwerkelijke plattegrond van de gemeente.